- Sztuka dialogu to nieodłączny element życia. Warto ją opanować, by w myśl przysłowia:
"W życiu i biznesie otrzymujemy nie to na co zasługujemy, a to, co wynegocjujemy".
- EFEKT PIERWSZEGO WRAŻENIA: Chwila, jaką jest pierwsze wrażenie w kontakcie z nową osobą może zaważyć na dalszych relacjach.
Kluczowe są mowa ciała, ton głosu oraz słowa. Wszystkie te elementy muszą być spójne.Należy pamiętać również o stosownym ubiorze i uśmiechu. - PODKREŚLANIE SWOICH MOCNYCH STRON: Przedstawiamy swoją osobę w jak najlepszym świetle poprzez subtelne, nienachalne zaprezentowanie swoich kompetencji, doświadczenia i sukcesów.
- STAWIANIE GRANIC: W pierwszej kolejności odpowiadamy na propozycję pracodawcy, następnie przedstawiamy swój realny warunek oraz sposób jego realizacji.
- TECHNIKI ODWOŁYWANIA SIĘ DO EMOCJI I FAKTÓW: Zastosowanie twierdzeń typu: "...trzeba być zmotywowanym, aby..." lub do faktów: "...specjaliści na tym stanowisku...".Odnoszenie się do liczb oraz statystyk również jest bardzo pomocne.
- ASERTYWNOŚĆ: Cecha bardzo przydatna w sztuce negocjacji pozwalająca na wyrażanie własnego zdania, emocji i postaw w poczuciu braku dyskomfortu i z poszanowaniem praw i potrzeb innych.
Sprawdź najnowsze oferty pracy na: Praca Farmacja.pl.