Employer branding w aptece

Employer branding w aptece

AUTOR:Daria Zyśk
DATA PUBLIKACJI:19.02.2020
Employer branding w aptece

Dlaczego employer branding jest kluczowy w kontekście kompleksowego poszukiwania pracowników? W ścieżce rekrutacyjnej nie można ograniczać się wyłącznie do wrzucenia lakonicznego ogłoszenia, jeśli chce znaleźć się najlepszego kandydata do swojej apteki. Należy przy tym pamiętać o procesie budowania wizerunku swojej firmy jako godnego zaufania pracodawcy, przeanalizować zapotrzebowanie na członków zespołu oraz wymagania, jakie będą im stawiane. Jak to zrobić?

Employer branding - co to znaczy?

Jako pracodawca apteczny podejdź z szacunkiem, szczerością i odpowiednim przygotowaniem do rekrutacji potencjalnych pracowników spośród kandydatów, którzy aplikowali na Twoje ogłoszenie. Rzetelna postawa w całym przebiegu rekrutacji z pewnością spowoduje znalezienie idealnej osoby na stanowisko kierownika apteki, magistra farmacji czy technika farmaceutycznego.

Każdy pracodawca powinien przyswoić też pojęcie „employer branding”, czym określa się zbiór wszystkich działań danej firmy, mających na celu zbudowanie jej pozytywnego wizerunku w oczach obecnych i przyszłych pracowników, a także podmiotów współpracujących. Jakie działania podejmować w tym zakresie, aby Twoja apteka była swoją najlepszą wizytówką?

Jakie działania może podjąć pracodawca?

Wdrażaj rozwiązania na rzecz tworzenia dobrej atmosfery – zadbaj o integrację, aktywności podnoszące umiejętności pracowników czy usprawnienie komunikacji wewnątrz zespołu. Staraj się cyklicznie spotykać z pracownikami, udzielając feedbacku dotyczącego ich pracy, a także wsłuchując się w ich potrzeby. Nie zamykaj się na propozycje swoich podopiecznych, staraj się wspólnie z nimi usprawniać codzienną pracę. Respektuj prawa pracownicze i wspieraj osoby pracujące w Twojej aptece w przestrzeganiu przez nich równowagi między życiem zawodowym a prywatnym (work-life balance). Pomyśl też, jakie dodatkowe formy wynagrodzenia pracowników możesz wprowadzić do zarządzania apteką. Spośród tak zwanych benefitów pozapłacowych najbardziej popularne są: prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe czy pakiet szkoleń rozwojowych.

W przypadku zatrudniania kolejnych osób warto ustalić, co dla danego kandydata jest najistotniejsze w nowym miejscu pracy i który z czynników wpływających na postrzeganie firmy spełniałby jego oczekiwania.

Fragment artykułu, opublikowanego w: MGR 5/2019 (27), Pracodawco, rekrutuj z głową, s. 34-36

SPRAWDŹ NAJNOWSZE OFERTY PRACY