Kariera i rozwój

REKLAMA
21.06.2021
AUTOR: Redakcja praca.farmacja.pl
Praca w aptece polega na bezpośrednim kontakcie z pacjentem, ale i współpracownikami. Komunikacja interpersonalna i szczególne środowisko pracy wymagają od farmaceuty zadbania nie tylko o kompetencje twarde, ale i miękkie. Pomoże Ci w tym etykieta w biznesie.
Komunikacja z pacjentem w aptece
22.03.2021
AUTOR: Wojtek Chudziński
Odpowiednia komunikacja z pacjentem w aptece to jedna z najważniejszych umiejętności, które powinien posiąść farmaceuta. Niezależnie od zdobytej fachowej wiedzy, sukces porady farmaceutycznej zależy w dużej mierze nie od samej jakości informacji, ale od sposobu jej przekazania. Uczelnie medyczne nie kładą odpowiedniego nacisku na rozwój kompetencji interpersonalnych przyszłych magistrów farmacji – dopiero staż uświadamia nam, w jakim obszarze mamy największe braki. 
Skuteczna komunikacja w zespole - zasady
08.03.2021
AUTOR: Wojtek Chudziński
Pod hasłem skutecznej komunikacji kryje się kilka pomniejszych aspektów - przede wszystkim aktywne słuchanie oraz szczere i autentyczne wyrażanie informacji zwrotnej, a także dostęp do informacji w ramach zespołu. Transparentność sprzyja dobrej komunikacji, zacieśnia relacje pomiędzy członkami zespołu i wpływa na wzrost zaufania w obrębie grupy.
Satysfakcja z pracy i jej rola
19.02.2021
AUTOR: Wojtek Chudziński
Minęły czasy, kiedy pracownik był postrzegany jako wyzbyty emocji trybik w pracowniczej machinie, któremu sam fakt zatrudnienia rekompensuje trud codzienności w każdej możliwej dziedzinie życia i funkcjonowania. Rynek zatrudnienia przechodzi dynamiczną rewolucję, w której od kandydatów oczekuje się szeregu umiejętności, gruntownej wiedzy i wynikającej z niej doświadczenia. Ci jednak także mają wymagania – wypowiedziane na głos lub przekazywane niewerbalnym komunikatem.
Motywacja w pracy - jak o nią zadbać?
08.02.2021
AUTOR: Wojtek Chudziński
Motywacja, rozumiana jako stan gotowości do podjęcia określonego działania, to wewnętrzny stan każdego człowieka, który wynika z interakcji zarówno świadomych, jak i nieświadomych czynników. Przeplatając się z aspektem sterowalności, może przybierać kierunek wewnętrzny i zewnętrzny, dając sumarycznie kilka różnych scenariuszy, kiedy dana jednostka może odczuwać motywację. Analizując jej obecność w zespole, musimy brać je wszystkie pod uwagę i zręcznie zachować równowagę pomiędzy poszczególnymi biegunami.
Zaangażowanie w zespole aptecznym
22.01.2021
AUTOR: Wojtek Chudziński
Zaangażowanie w zespole jest przeciwwagą dla zawodowego wypalenia. Koncentracja na swojej pracy i entuzjastyczne nastawienie do jej wykonywania są pożądanymi cechami każdego współpracownika. Jak stworzyć atmosferę w pracy, wpływającą na odpowiednie zaangażowanie w zespole?
Pozytywna atmosfera w zespole - jak o nią zadbać?
18.01.2021
AUTOR: Wojtek Chudziński
Pozytywna atmosfera w zespole pracowniczym wydaje się nie do przecenienia. Zadowolony i spełniony pracownik nie jest bowiem jedynie sumą wykonanych zadań i zrealizowanych czynności, ale częścią szerszego łańcucha komunikacji, który ma miejsce w pracy.
Indywidualne cele w zespole - jak je osiągnąć?
06.11.2020
AUTOR: Wojtek Chudziński
W obecnie dominujących modelach pracy zdecydowanie na czele peletonu zauważyć można prymat pracy zespołowej. Nic dziwnego, bowiem kilkadziesiąt lat badań psychologów społecznych dowiodło efektywności takiego stylu pracy i udowodniło synergistyczny efekt działania członków zespołu w imię osiągania wspólnego celu.
Specjalizacje dla farmaceutów
22.10.2020
AUTOR: Wojtek Chudziński
Aby farmaceuta mógł w codziennej pracy przekazywać pacjentowi najświeższą wiedzę za zakresu nauk medycznych i farmakoterapii, zobowiązany jest do ustawicznego kształcenia i ciągłego rozwoju. Oprócz studiów podyplomowych i szkół doktorskich, można wyróżnić specjalizacje dla farmaceutów.
Teoria wpływu społecznego za pierwszym stołem
19.10.2020
AUTOR: Wojtek Chudziński
Na pierwszy rzut oka wydawać by się mogło, że psychologia wywodząca się z nauk społecznych oraz farmacja, której źródeł upatrywać trzeba w naukach medycznych nie są ze sobą bezpośrednio powiązane. Jednak musimy mieć na uwadze fakt, że praktyczne wykorzystanie wiedzy farmaceutycznej ma miejsce głównie przy pierwszym stole w bezpośredniej interakcji z pacjentem.

SPRAWDŹ NAJNOWSZE OFERTY PRACY