Jak stworzyć interesujące ogłoszenie o pracę?

REKLAMA

Jak stworzyć interesujące ogłoszenie o pracę?

AUTOR:Daria Zyśk
DATA PUBLIKACJI:07.02.2020

Szczerość to podstawa w relacjach nie tylko prywatnych, ale także zawodowych, w szczególności na linii pracownik-pracodawca. Postawę opartą o tę właśnie cechę należy budować od samego początku służbowej więzi, czyli już na etapie poszukiwań nowej osoby do zespołu i tworzenia ogłoszenia rekrutacyjnego. Jak stworzyć skuteczne i interesujące ogłoszenie o pracę?

Jak napisać ogłoszenie o pracę?

Jako pracodawca musisz dokładnie przeanalizować swoje potrzeby i według nich sprecyzować, czego oczekujesz od idealnego kandydata – zarówno w kwestii umiejętności twardych, jak i kompetencji miękkich, a także posiadanego doświadczenia. Przemyśl też, co możesz zaoferować na danym stanowisku, przede wszystkim określając wysokość wynagrodzenia. To informacja, którą osoby poszukujące zatrudnienia wskazują jako kluczową przy podejmowaniu ostatecznej decyzji o podjęciu pracy.

Przy prezentowaniu warunków współpracy w danej aptece musisz zadbać o przejrzystość i klarowność oferty. Pamiętaj, że im więcej szczegółów przybliżysz potencjalnemu nowemu pracownikowi, tym większa szansa, że zainteresuje się Twoją propozycją. Kandydaci, poszukujący pracy w aptece, wymieniają najczęściej pomijane informacje w treściach ogłoszeń: rodzaj apteki, długość zmian, tryb pracy, rodzaj umowy. Pracodawcy lub osoby odpowiedzialne za rekrutację w danej aptece często zwlekają z kontaktem z kandydatem, który aplikował na daną ofertę pracy, ryzykując tym samym, że może on zdecydować się na inną ofertę.

Ogłoszenie o pracę - jak napisać?

Jak wyróżnić swoje ogłoszenie o pracę?

Na wstępie spróbuj w krótkim opisie przybliżyć kandydatowi aptekę, do której przeprowadzasz rekrutację – jej sposób funkcjonowania oraz panującą w pracy atmosferę. Następnie wskaż swoje oczekiwania wobec przyszłego pracownika: wykształcenie, doświadczenie, znajomość konkretnych programów czy farmaceutycznych praktyk, wiedzę z określonych tematów oraz cechy osobowości, które, Twoim zdaniem, pozwolą na lepsze wykonywanie zadań i adaptację w nowym zespole. Wypunktuj także obowiązki, za które zatrudniona osoba będzie odpowiedzialna, oraz proponowane warunki współpracy: wynagrodzenie (konkretna kwota lub tzw. widełki), formę zatrudnienia, opcje rozwoju (np. wskazanie dostępnych możliwości podnoszenia kwalifikacji i umiejętności) oraz benefity pozapłacowe (takie jak m.in. ubezpieczenie, opieka medyczna, pakiet sportowy).

Oprócz szczegółowego opisu nie możesz zapomnieć także o spełnieniu prawnych wymogów rekrutacji. W myśl przepisów rozporządzenia o ochronie danych osobowych (tzw. RODO) w treści ogłoszenia musisz umieścić tzw. obowiązek informacyjny, czyli informację o tym, w jaki sposób i przez kogo będą przetwarzane dane osobowe kandydatów, którzy aplikują na Twoją ofertę.

Dodatkowo, konieczne jest dodanie treści klauzuli zgody na przetwarzanie danych osobowych. Pamiętaj, że to po Twojej stronie leży zapewnienie bezpieczeństwa danych kandydata, a pominięcie wspomnianych aspektów prawnych może wiązać się z karami finansowymi oraz obawą aplikowania na takie ogłoszenie.

Ogłoszenie o pracę - publikacja i promocja

Kiedy stworzysz już szczegółową treść oferty, zastanów się nad narzędziami, które wykorzystasz do publikacji i promocji swojego ogłoszenia wśród potencjalnie zainteresowanych kandydatów. Warto wykorzystać do tego dostępne wirtualne „słupy ogłoszeniowe”, czyli popularne strony z ofertami zatrudnienia w różnych branżach czy grupy dyskusyjne na Facebooku. Możesz także zawęzić bazę narzędziową do portali branżowych, takich jak np. praca.farmacja.pl – największego serwisu z ofertami zatrudnienia w aptekach dla magistrów i techników – lub farmaceutycznych grup dyskusyjnych na portalach społecznościowych, które służą nie tylko wymianie informacji z branży, ale także poszukiwaniu nowych pracowników. Dzięki temu dotrzesz bezpośrednio do docelowych odbiorców, a tym samym zwiększysz swoje szanse na sukces rekrutacyjny.

Fragment artykułu, opublikowanego w: MGR 5/2019 (27), Pracodawco, rekrutuj z głową, s. 34-36

SPRAWDŹ NAJNOWSZE OFERTY PRACY