Jak wykorzystać dostępne narzędzia do kreowania swojego wizerunku?

Jak wykorzystać dostępne narzędzia do kreowania swojego wizerunku?

AUTOR:Daria Zyśk
DATA PUBLIKACJI:16.01.2020
Wizerunek farmaceuty w Internecie

Początek roku kalendarzowego sprzyja tworzeniu listy postanowień noworocznych, snuciu planów na kolejne 12 miesięcy, a także wdrażaniu zmian w życiu zawodowym i prywatnym. Jedną z takich inicjatyw na 2020 rok może być próba zmiany miejsca pracy. Jeśli odpowiednio przygotujesz się do procesu aplikacji – począwszy od systematycznego budowania swojej marki osobistej, przez rzetelne zaprezentowanie swojej kandydatury potencjalnemu pracodawcy już na etapie przesyłania CV, a na rozmowie rekrutacyjnej skończywszy – możesz liczyć na sukces. Pomocna może być wiedza o tym, jak kreować wizerunek farmaceuty w Internecie.

Kiedy zmienić pracę?

Jednym z ważniejszych czynników, decydujących o zadowoleniu z obecnego zatrudnienia, są zarobki, a także wizja premii czy podwyżki adekwatnej do stażu pracy oraz doświadczenia. Dla wielu pracowników istotne są perspektywy rozwoju posiadanych już umiejętności oraz nabywanie nowej, przydatnej na danym stanowisku wiedzy. Dodatkowo, dużą rolę przywiązuje się do pracowniczego otoczenia i atmosfery w zespole – dobrych relacji ze współpracownikami i przełożonym, sprawnej komunikacji oraz wzajemnej motywacji czy wsparcia w wykonywaniu przydzielonych zadań. Jeśli odczuwasz jakiekolwiek braki, przynajmniej w jednym z przedstawionych punktów, a codzienna praca przepełnia Cię frustracją i zniechęceniem – poważnie zastanów się nad zmianą.

Bardzo często, gdy chcemy zacząć szukać nowej pracy, powstrzymuje nas strach przed potencjalnymi zmianami. Paraliżuje myśl o nieznanym otoczeniu, do którego trzeba będzie się ponownie przystosowywać, a które przecież wcale nie musi okazać się lepsze od obecnego. Jednak w całym procesie szukania zatrudnienia należy pamiętać, że często kluczem do finalnego sukcesu jest wyjście poza swoją strefę komfortu i podjęcie ryzyka.

Wizerunek farmaceuty w Internecie

Obszarem, nad którym osoby aktywne na rynku pracy powinny ciągle pracować, jest budowanie swojego wizerunku, szczególnie w Internecie. Wykorzystaj do tego odpowiednie narzędzia, takie jak LinkedIn czy konta na forach branżowych. W przypadku tego pierwszego weź pod uwagę fakt, że to Twoja wirtualna wizytówka – CV w wersji online.

Jeśli posiadasz profil na tym portalu społecznościowym, pamiętaj, aby dokładnie uzupełnić go informacjami dotyczącymi Twojego doświadczenia zawodowego (miejsca i daty zatrudnienia, obowiązki), nabytych umiejętności (do ich potwierdzania możesz zapraszać swoje kontakty – kolegów z pracy, pracodawców itd.), a także zdjęciem – bardziej profesjonalnym niż fotografia z przyjęcia.

Ponadto warto poszerzać sieć kontaktów, dodając do swojego profilu nie tylko znajomych z poprzedniej pracy, ale także innych przedstawicieli branży farmaceutycznej oraz rekruterów. Ci ostatni najczęściej otwarcie na swoich profilach piszą o rekrutacji kandydatów na konkretne stanowiska. Nawet jeśli w danym momencie nie szukasz nowego zatrudnienia, posiadanie jak najszerszej bazy kontaktów opłaci się w dalszej perspektywie – kto wie, kiedy będziesz ich potrzebował.

W tworzeniu swojej marki osobistej ważne jest także budowanie eksperckiej pozycji poprzez publikowanie i polecanie artykułów dotyczących Twojej pracy oraz wchodzenie w interakcję z innymi użytkownikami portalu. LinkedIn możesz potraktować jako miejsce dyskusji i wymiany myśli dla profesjonalistów z Twojej dziedziny. Ten sam efekt uzyskasz, udzielając się na forach stricte branżowych czy tematycznych grupach na Facebooku (CZYTAJ WIĘCEJ: Marka osobista farmaceuty - co to jest i jak ją zbudować?).

W kontekście innych treści, które publikujesz na portalach społecznościowych, pamiętaj o dbaniu o swoją prywatność. Nie wszystko, co umieszczasz na swoich profilach, musi być widoczne dla postronnych obserwatorów (w tym także potencjalnych pracodawców czy rekruterów) i wpływać na odbiór Twojej osoby w ich oczach. Sprawdź ustawienia wyświetlania postów na Facebooku czy Instagramie – im mniej publicznych treści, tym większa szansa na zachowanie neutralności w potencjalnym procesie rekrutacyjnym.

 

Fragment artykułu, opublikowanego w: MGR 4/2019 (26), Farmaceutyczne okienko transferowe, s. 26-28

SPRAWDŹ NAJNOWSZE OFERTY PRACY